شرح وظایف اداره حسابداری مدیریت به تفکیک پرسنل
بسمه تعالی
فــرم ع 2122-74 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کـــشور
1- موسسه : دانشگاه علوم پزشکی ایران
|
2- حوزه: معاونت توسعه مدیریت ومنابع
|
3- محل جغرافیایی : تهران
|
4- عنوان سازمان : مدیریت امور مالی
|
5- واحدسازمانی: اداره حسابداری مدیریت
|
شرح وظایف مذکور بر اساس وظایف واحد سازمانی تائید شده / تجدید نظر شده در تاریخ 18/2/98 طی مستند شماره 76/140/د/98 به شرح ذیل تعیین می گردد:
- تنظیم و نگهداری حساب های دانشگاه طبق آیین نامه مالی معاملاتی و ضوابط ابلاغی
- نظارت و کنترل بر نحوه ثبت حسابها و منابع و مصارف اعتباری و رعایت استفاده صحیح از سرفصل حساب ها
- تهیه و ارائه تفریغ بودجه دانشگاه
- تهیه صورت مالی ستاد و صورت مالی تلفیقی دانشگاه
- ارائه و تنظیم گزارشات مورد نیاز دیوان محاسبات کشور و وزارت اقتصاد و دارایی و سایر سازمان های نظارتی و مراجع استفاده کننده و مقامات مافوق حسب نیاز و دستور
- نظارت، کنترل و ثبت انواع سپرده و تضمینات ( تمدید- ثبت – ابطال – ضبط و ...... )
- بررسی و تهیه پاسخ های مورد نیاز مدیر امور مالی نسبت به استعلامات سازمان های ذیربط در موارد مرتبط با اداره ( تامین اجتماعی- اداره مالیات و ... )
- نظارت بر نحوه نگهداری مناسب اسناد و مدارک مالی
- تهیه صورت مغایرت حساب های بانکی و پیگیری رفع آنها
- بررسی و پیشنهاد اصلاح کدینگ حسابها
- نظارت و اجرای موارد مرتبط مالیاتی
- تهیه گزارش مربوط به بدهی های دانشگاه و ارائه به سازمان های ذیربط
- تهیه مکاتبات مرتبط با وظایف اداره از قبیل موارد حقوقی، تامین اجتماعی، دارائی و ...
- تنظیم و نگهداری حساب های دانشگاه طبق آیین نامه مالی معاملاتی و ضوابط ابلاغی
- تجزیه و تحلیل سنی بدهی ها و مطالبات دانشگاه و پیگیری های لازم جهت خارج نمودن اقلام راکد از حساب ها
- بستن حساب های دانشگاه و واحدهای تابعه در پایان سال مالی
- انجام سایر وظایف محوله از جانب مقام مافوق
|
|
|
|
|