شرح وظایف اداره حسابداری اموال و دارایئهای ثابت به تفکیک پرسنل 

                 

                                                                                                                                        بسمه تعالی

                                                                                                                  فــرم ع 2122-74 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کـــشور

 

1- موسسه : دانشگاه علوم پزشکی ایران

2- حوزه: معاونت  توسعه مدیریت  ومنابع

3- محل جغرافیایی : تهران
4- عنوان سازمان  : مدیریت امور مالی

5- واحدسازمانی: اداره  حسابداری اموال  ودارایی های ثابت

   شرح وظایف  مذکور بر اساس وظایف واحد سازمانی تائید شده / تجدید نظر شده در تاریخ 18/2/98 طی مستند  شماره 76/140/د/98   به شرح ذیل تعیین می گردد:

  • نظارت بر انجام امور مربوط به فرآیند ارزیابی و قیمت گذاری کلیه اموال
  • نظارت بر صورت برداری اموال در قالب فرم شانزده
  • صدور اسناد حسابداری مربوط به اموال غیرمنقول ( زمین و ساختمان)  و منقول ( خودروها ) در دانشگاه
  • پیگیری اخذ سند تک برگی اسناد دفترچه ای و فاقد سند
  • نظارت و کنترل املاکی که بنام مراکز تابعه بوده، و پیگیری از واحدهای تابعه جهت تغییر مالکیت بنام دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ثبت کلیه املاک به مالکیت دانشگاه و تحت کنترل در سامانه سادا (اداره کل اموال دولتی) و ویرایش مواردی که نیاز به اصلاح دارد.
  • پاسخ به مکاتبات مراجع ذیصلاح در خصوص املاک و سامانه سادا
  • نظارت و پایش سیستم اموال ستاد و کلیه واحد های تابعه
  • حفظ و نگهداری اسناد مالکیت زمین، ساختمان ، خودرو ها و نگهداری حساب ریالی و مقداری آن در سیستم اموال دانشگاه
  • پایش، نظارت و پیگیری اموال اسقاط اعلام شده از سوی مراکز تابعه تا مرحله نهایی
  • نظارت بر اموال مازاد منقول و اعلام به واحد های تابعه جهت نیاز
  • شناسایی تجهیزات راکد و فاقد گردش در انبار و اعلام به واحدهای تابعه حسب نیاز
  • اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط
  • اعمال کنترل های لازم در خصوص قیمت گذاری اموال ارسالی و اموال امانی
  • اعمال کنترل و نظارت بر نحوه نقل و انتقال اموال و دارایی ها
  • تطبیق سیستم اموال با تراز آزمایشی
  • ثبت پروژه های تکمیل شده در جریان ساخت دانشگاه
  • نظارت و کنترل اموال تحویلی بین امنا اموال
  • انجام محاسبات استهلاک دارایی های ثابت و پیگیری انتقال به موقع دارایی های در جریان تکمیل به حساب های مربوطه
  • بررسی نیازهای آموزشی و برگزاری کارگاه های لازم به منظور ارتقای مهارت های علمی و عملی امناء اموال
  • برنامه ریزی و نظارت بر کلیه فر آیند عملیات انبار گردانی
  • پیگیری امور خودروهای دانشگاه و اخذ مجوز کمیسیون ماده دو از اداره کل اموال دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت خرید، اسقاط، فروش، پلاک کوبی و ....
  • تهیه و ارائه آمار و اطلاعات مربوط به دارایی ها و اموال به مدیران ذیربط

 

Template settings